Задіяні діти та батьки
Мета: Стимулювати розвиток творчої індивідуалізації засобами театрально-музичної діяльності, вміти встановлювати причинно-наслідкові та смислові зв'язки між подіями, своїми переживаннями, орієнтуватися в основних моральних цінностях і вимогах, відчувати себе повноцінним членом родини.
Ведуча: Добрий день! Сьогодні ми зібралися тут всі разом для того, щоб побувати в гостях у казки! Діти дуже люблять слухати казки, а дорослі з великим задоволенням розповідають, читають їх дітям. Казка жила, живе і буде жити вічно... Казка буває сумною і веселою, казка навчає нас розуму, висміює ледачих і хвальків, дарує щедрість, багатство хорошим людям.
Тому сьогодні, ми, дорослі, допоможемо нашим дітям побувати у казці, самі на мить станемо дітьми.
Мама.
Добрий день, вітаємо вас! Настає дозвілля час. Діти наші, ну давайте Добру казку починайте.
1-а дитина.
В казку вирушимо всі разом.
Перешкоди всі пройдемо.
А хто буде сумувати –
Із собою не візьмемо.
2-а дитина.
Прийшла, нарешті, довгождана мить
Герої казки нас усіх вітають.
І знову пісня радісно дзвенить,
І казка на екрані оживає.
(Дзвенить дзвіночок, потім звучить спокійна музика. Виходить одна із мам у костюмі Доброї Феї).
Фея.
Я — добра чарівниця Фея і знаю, куди ви хочете подорожувати, адже Феї знають усе, що діється на світі. Я допоможу вам потрапити у світ казок. Одного разу я допомогла дівчинці, яку звали Попелюшкою. Зараз я трішечки почарую і покажу вам, на що я здатна. Тож слухайте і дивіться.
(На підлозі — гарбуз і макети мишей. Світло гаситься, мами світять ліхтариками в бік Феї).
Фея.
Дзвени, дзвени, мій дзвонику,
Дзвени гучніш, гучніш.
І всім, хто любить казку,
Допоможи скоріш.
(Посередині стоїть макет коня і карети).
Фея. Сідайте швидше всі в карету і їдьте в країну казок, але пам'ятайте: із казок потрібно повернутися рівно о 12 годині, тому що все перетвориться: кінь на мишу, карета на гарбуза, як у казці, «Попелюшка».
Ведуча.
Ну й дива! Спасибі, Добра Феє. Пішли всі сідати. Вирушаємо у світ казок.
(Діти сідають за макетом карети на стільці, співають пісню «Казко, казко»).
Ведуча.
Ну от, діти, ми з вами потрапили у світ казковий. Ви тепер не просто діти, а герої казок.
3-я дитина.
Довго ми уже сиділи
Ноги наші аж помліли.
Просимо музику заграти,
А ми будемо танцювати. (Танок «Запрошення» з батьками).
Ведуча.
Зараз ми з вами будемо дивитися казки. А показувати їх будуть не тільки діти, а й дорослі — ваші мами. Отже...
(У грамзапису звучить чарівна музика).
Ведуча.
Чарівні звуки лунають
Чуєте, малята,
Хтось сюди поспішає
На веселе свято. (З'являється Чарівник-мама).
Чарівник.
Я — казковий чарівник
Прийшов до вас на свято,
Приніс я скриньку золоту —
Тут іграшок багато. (Виймає зі скриньки).
Ось лялечка-красуня,
Ось коник-стрибунець,
В червоному мундирі
Солдатик-молодець. (Бере чарівну паличку).
Візьму я паличку свою
Всі іграшки ці оживлю.
Я — чарівник, стук-стук-стук.
Оживляю все навкруг.
Зараз іграшки на світі
Для вас будуть танцювати. (Танок олов'яних солдатиків та балеринок.).
Ведуча. Яка чудова казочка!
(До зали заходить сумна дівчинка).
Ведуча.
А це хто такий сумний? Дівчинко, як тебе звати?
Дівчинка.
Мене звуть Оленка, я із казки «Сестриця Оленка та братик Іванко». Я шукаю свого братика, а його ніде немає, а може Іванко потрапив у якусь біду?
Ведуча. Не сумуй, Оленко, я бачила, як над річкою гуси-лебеді летіли, на крилах хлопчика несли, може, це твій Іванко. Ось чарівний клубочок, він приведе до твого братика!
Оленка.
Дякую вам!
(Декорація лісу, хатинка Баби Яги. На дереві сидить велика ворона, біля дерева — хлопчик, плаче).
Баба Яга
Іванку, рідненький ти мій, золотенький ти мій. Не плач, на ось з'їж пиріжечок.
Іванко. Не хочу. Я додому хочу. До своєї матінки.
Баба Яга. От заладив! Те не хочу, це не хочу! А хочеш, я тобі пісеньку заспіваю.
(Частівки Баба Яги, по закінченні виходить Оленка).
Оленка.
Іванко, братику мій! Ну нарешті я тебе знайшла.
Баба Яга. Аце що таке?
Оленка. Бабуся Ягуся, я за братиком прийшла. Матінка з батечком чекають.
Баба Яга. Оце так сюрприз! Іще чого!
Оленка. Віддай, бабусю.
Баба Яга. От липуча, віддай та віддай (задумується). Ну добре, тільки спочатку випробування пройди, будеш на мої питання відповідати, а потім вже братика виручати.
Ведуча. Не бійся, Оленко, ми тобі допоможемо. А ви, діти і шановні мами, будьте уважними. Ну, Баба Яга, задавай свої питання.
Баба Яга. Зараз побачимо, чи знаєте ви казки та їх героїв. Отже...
1. Яку пісню співала Коза-мати, коли поверталася з лісу додому?
2. Кого зустрів Колобок у лісі?
3. Хто вигнав Козу-Дерезу із Зайчикової хати?
4. Що казала Лисичка-сестричка Вовчику-братику, коли він ловив рибу в ополонці?
5. Хто жив у рукавичці?
6. Як кликав Півник на допомогу Котика?
Баба Яга. Ну що ж, Оленко, твої друзі добре знають казки, забирай свого братика, поки я не передумала.
(Оленка та Іванко беруться за руки, виходять.).
Дитина.
Любі мами, любі тата,
Ви прийшли до нас на свято,
А щоб нам не нудьгувати,
Будемо разом співати (Діти і батьки співають пісню «Для нас усіх»).
Ведуча. Наша подорож у казковий світ продовжується. Цікаво, а в яку казку ми зараз потрапимо.
(В зал, у квітці на колесах заїжджає Дюймовочка, біля квітки – жабенята. Виконується пісня жабенят. Із «болота» з'являється Мама-Жаба).
Жаба.
На дні болота, поміж трав
Під камінцем є дім.
Просторо й дуже весело
Нам живеться в нім. (Підходить до квітки).
Буде ця дівчинка
Тепер з нами жити,
Будуть жабенята
З нею дружити. (Вигукуючи «ква-ква», жабенята тікають. У грамзапису звучить ніжна музика, із квітки з'являється дівчинка).
Дюймовочка.
Із квіточки з'явилась я,
Та трапилась зі мною біда.
Потрапила до жабенят у річку,
Знають всі, що мене звуть... Дюймовочка (виходить із квітки).
Не хочу у болоті жити,
Хочу з друзями дружити.
Потрапила я у біду.
Ой, тут я пропаду (плаче).
Ельф.
Не плач, не плач, Дюймовочко,
Допоможу тобі,
Бо маленький хлопчик
Не кине друга у біді. (Ельф подає руку Дюймовочці, і вони разом оббігають коло.)
Ведуча. А цю казку впізнали? Так, це казка «Дюймовочка», а щоб зустрітися з героями наступної казки, вам потрібно відгадати мою загадку.
У батька був хлопчик дивний — симпатичний, вередливий і любив татусь сина дерев'яного... (Буратіно) (У грамзапису звучить мелодія пісні «Буратіно». Забігає Буратіно).
Буратіно.
Я веселий хлопчина
Звуть мене Буратіно.
До папи Карла поспішаю,
Дома він мене чекає.
(Із «болота» з'являється Черепаха Тортілла).
Черепаха. Здрастуй, Буратіно!
Буратіно. Ой, ви хто?
Черепаха. Черепаха Тортілла.
Лише я всі таємниці знаю,
Як щастя відшукати,
І тобі я обіцяю
Чарівний ключик дати. (Черепаха Тортілла дає Буратіно ключик).
Буратіно. Що це?
Черепаха. Це — ключик золотий!
Буратіно. А навіщо він мені?
Черепаха. Ну що ж, настав час відкрити тобі таємницю, яку я знаю вже триста років. Цим ключиком відкриваються одні дверцята, за якими ти знайдеш скарб. Цей скарб принесе тобі щастя.
Буратіно. Дякую тобі, Черепахо Тортілло.
(Черепаха зникає, а Буратіно оббігає коло).
Буратіно. Ось я і дома! А де ж тато Карло?
(Шукає, помічає двері).
Буратіно. Ой,а тут що?
(З-за дверей з'являється голова Шушари).
Шушара. Ш-ш-ш-ш! Тихіше!
Буратіно. Здрастуйте ! Ви хто така?
Шушара. Я — Шушара (наближається до нього).
Буратіно. Я бачу, що ви — Шушара. А можна вас схопити за хвіст?
Шушара. Якщо ти кому-небудь будеш говорити, що бачив ці двері, — за твоє життя не ручаюсь! Зараз же забудь, що ти тут бачив!
Буратіно. (дражниться). А я бачив дверцята, а я бачив все!
Шушара. Ш-ш-ш-ш! Тихіше!
(Шушара хоче схопити Буратіно, але він тікає, вона теж зникає за ширмою. Заходить Добра Фея)
Добра Фея (звертається до дітей). Сподобалися вам казки?
Казок на світі є багато —
І веселих, і сумних,
То ж чи можемо
Прожити ми без них?
1-а дитина.
Не можемо без казки
У світі ми жити,
Бо казка нас вчить,
Як потрібно дружити.
2-а дитина.
Як зло подолати,
Як хитрих провчити,
Як добрих і чуйних,
Сміливих любити.
3-я дитина.
Спасибі вам, мами,
Спасибі, рідненькі,
За те, що прийшли
В наш садочок гарненький.
4-а дитина.
За посмішку щиру
І теплі слова,
За казку почуту,
Що вмить ожила.
Ведуча. Сьогодні, я думаю, вам було цікаво і весело. Ми пригадали казки, ми зустрілися з героями казок, але ми зовсім забули про час, адже Добра Фея сказала, що нам потрібно повернутися не пізніше 12-ої години.
Добра Фея.
Так, вам треба поспішати
І в дорогу вирушати.
(Діти сідають у карету, співають пісню. «Казочко, казка»).
Ведуча.
От і казочці кінець,
А хто слухав — молодець.
Ведуча 1: Надійшла весна прекрасна, А на вулицях лунає
Многоцвітна, тепла, ясна, З кожного вікна.
Ніби дівчинка в вінку Із самісінького ранку:
Усміхається в садку! "Це-весна! Весна! Весна!
Ведуча 2: Все оживає, все розцвітає, Весна приходить з ласкою
Тепленький вітерець всіх звеселяє, Та із своєю казкою,
Струмочки веселі скрізь дзюркотять. Як тільки струсить рукавом-
Радісні гості з вирію летять. Синіють проліски кругом..
І сьогодні, цієї прекрасної пори, коли оживає природа, коли ось-ось зазеленіє травичка, гаї, ліси наповняться дзвінким співом пташок – ми зібрали вас, велику родину, у нашому садочку...
Ведуча 1: Сьогодні мова наша про родину,
Про дітвору й поважних їх батьків,
Про те, що має кожен з вас-чудових доньку й сина.
І хай так буде упродовж усіх віків.
Ведуча 2: Наш родинний сад нині квітує.
Боже, дай, щоб завжди так було.
Хай порозуміння в вас панує,
Адже це сюди усіх нас привело!
Діти : 1. Рідні мами, рідні тата,
Ми вітаєм вас на святі.
Ми вас любим щиро-щиро,
Вам бажаєм щастя й миру.
2. Ви нас теж любіть, рідненькі,
Бо ми діти дорогенькі.
Хочем бути на вас схожі
І, як ви, такі ж хороші.
Разом: То ж ми друзів погукаєм
І усіх вас привітаєм.
Хай же наше добре слово
Розквітає веселково!
До залу заходять діти.
Пісня "Вітальна".
Ведуча 1: Кажуть, що в недалекому 1999-2000 році у світі сталася надзвичайна подія. Подумайте і здогадайтесь яка? Світ в цей час вітав народження ваших діток: хлопчиків і дівчаток – красивих, немічних і таких беззахисних. Давайте пригадаємо як це було. ( звучить мелодія колискової ).
Ведуча 2: Колискова пісня...Лагідний, ніжний мамин спів над колискою маленької дитинки. Кажуть, що ті дітки, яким співають колискові виростають добрими, ніжними, щедрими, тому що мама в свою колискову вкладає всю свою любов, ласку і тепло. Дівчатка наслідують своїх матусь, і співають цю лагідну пісеньку своїм лялечкам-донечкам. Хочете послухати?
Колискова "Біля мами гарно так".
Конкурс для татусів "Колискова".
Ведуча1: Мама...Це перше слово, яке промовляє дитинка з радісною усмішкою. Мама – це те слово, яке найчастіше повторює людина у хвилини радості та нещастя. Коли подивитись у ваші очі, то можна помітити з якою неземною любов"ю та ніжністю ви дивитесь на своїх діточок. І ваші маленькі квіточки відповідають вам тим самим.І ось сьогодні любі мами, бабусі ми хочемо у своїх віршах подарувати вам свою любов.
Діти : 1. Від усіх ти наймиліша, лебідонько мила,
Щиро дякую тобі, що мене зростила.
Над колискою моєю пісеньку співала,
І в любисточку духмянім перед сном купала.
У любисточку купала, ніжно цілувала,
Тепло мене пригортала, щастя закликала.
2. Я прокидаюся рано,
Тихенько лежу не встаю.
Тільки спросоння погляну –
Бачу матусю свою.
Мати досвітня пташина,
Зранку очей не зімкне,
Ходить по хаті навшпиньки,
Щоб не збудити мене.
Мама – то сонечко рідне,
Тепле, ласкаве, земне.
Слово її заповітне
Гріє й тривожить мене.
"Пісня про маму".
Слово мамам про традиції, особливості виховання їхніх дітей.
Ведуча 2: Коли ми спостерігаємо за іграми ваших діточок, то помічаємо як вони вас наслідують: годують, лікують, доглядають за своїми іграшками, як ви за ними.
Танець з іграшками.
Ведуча 1: Та нашим діточкам потрібні не тільки лагідні мамині руки, а й надійне батьківське плече. Хто, як не тато після важкого робочого дня відремонтує кран, приб"є цвях, вкрутить лампочку. Люблять малята піти з татусями до зоопарку, покататись на велосипеді, пограти у футбол чи бадмінтон.
Вірш "Про тата".
Ми співаємо про маму
У весняний світлий день,
А про тата, скажем прямо,
Чом не складено пісень?
На рибалку у неділю
Поспішаєм з татусем.
Вудки маємо новенькі,
Рибку мамі принесем.
Ми удвох читаєм книжку,
Йдем до лісу бережком.
І щодня допомагаєм
Мамі любій ми разом.
Вітер віє, дощ іде,
Ми не спинемось ніде.
Мій татусь – найкращий друг.
Хай це знають всі навкруг!
Пісня "Тато може".
Конкурс "Заплети косички".
Тати зав’язують бантики дівчаткам, інші діти розказують гуморески.
Ведуча 2: Як сьогодні не згадати про милих, добрих, ніжних бабусь? Бабуся, бабця, бабусенька, бабуня – ніжне, лагідне, тепле слово, як і сама бабуся.
Діти : 1.Я до бабусі з любов"ю звертаюсь:
Бабцю, бабусю, бабуню моя.
І до бабусиних рук притуляюсь,
Та відчуваю в них лагідність я.
2. Цілую бабусині втомлені руки,
Що знали в житті і любов і розлуку,
Що вміють такий смачний хліб випікати,
І людям завжди добро дарувати.
Пісня "Бабця – бабуня".
Ведуча 1: Сьогодні прийшли на свято також дорогі, рідні дідусі. Як часто вони заміняють нам рідного тата...
Вірш "Дідусь".
Дідуся свого вітаю,
З ним ласкаво розмовляю.
І таке тобі скажу:
"Із тобою я дружу!
Ти хороший, ти ласкавий,
Ти привітний, гарний, славний.
Будь здоровий – не хворій,
Дідусенько рідний мій!
Інсценівка "Голубочки".
Якось в день на старість літ,
Посварились баба й дід.
А тоді, як діточки,
В різні боки та кутки.
Дід мовчить, уперся він,
Мов кілочок той і тин...
Не говорить і стара...
Вже й обідати пора...
А розмовоньки нема...
Баба зроду говірка –
Ця мовчанка їй тяжка.
Розтуля вона вуста
В діда лагідно пита:
- Ти, старий, учора чхнув?
Дід удав, що не почув.
- Чхнув, Чи ні? Стара ізнов.
- Чхнув, то й що?
- То будь здоров!
Засміявся дід в одвіт...
Помирились баба й дід.
І сидять вони укупці,
Голубочок при голубці.
Танець із свічками.
Ведуча 2: Після цього таночку стало у залі тепліше та ясніше. Посміхайтесь один одному просто так, і вам рідні, друзі віддячать добром, любов"ю. То ж будьте щедрими на ласку, ніжність, любов та посмішки.