ДИТЯЧА КНИГА В РОДИНІ

Читання художньої літератури – дуже важливий аспект у підготовці дитини до школи. Книга – це те джерело, яке живить допитливість дитини, дає поштовх її уяві, почуттям, спонукає до роздумів. Під впливом читання художньої літератури розвивається і вдосконалюється мовлення і свідомість людини. Обговорюючи з дітьми прочитану книгу, батьки збагачують словниковий запас малят, навчають їх правильно будувати фрази, чітко висловлювати свої думки. Але як навчити дитину правильно сприймати і розуміти художнє слово, як навчити любити і поважати книгу? Насамперед необхідний правильний підбір книг, від якого залежить, чи стане книга другом та помічником дитини.

Батьки повинні попіклуватися про те, щоб малюк зацікавився книгою, викликати стійкий інтерес до слухання художніх творів, до розглядання ілюстрацій до них,до розуміння їх змісту тощо. Яких же рекомендацій слід дотримуватися мамі й татові, які хочуть прилучити малюка до книги?

Насамперед, створення особливої атмосфери читання, яка передбачає завчасний вибір літературного твору, психологічне налаштування дітей і дорослих на читання, виникнення емоційного зв’язку між слухачем та читцем. Важливо, щоб дитина захопилася сюжетом прочитаного.

Для цього не забувайте про інтонаційну виразність мови під час читання книги: читайте не поспішаючи, змінюйте голос на знаках пунктуації. Говоріть м’яко і голосно, вкладайте в читання частинку душі. Перед тим, я к приступити до читання, слід завважити на поведінку та настрій дитини. Не можна категорично казати малюку: «негайно все припини ф сядь! Будемо зараз читати!» Краще спробуйте йому сказати: «Давай-но влаштуємося зручніше і почитаємо казку».

Казка – улюблений літературний жанр дітей старшого дошкільного віку. Вона привертає увагу малят напруженістю сюжету, адже в казці завжди багато несподіванок, небезпек, чарівних перетворень. Ідейна спрямованість казки характеризується боротьбою доброго та злого начал. Ця боротьба, набуваючи найрізноманітніших форм, проходить через всю казку, змушуючи гостро переживати за героїв. Зміст казок відображає мрії, сподівання народу, народну мудрість. Позитивних героїв казок народ наділяє не знатністю і багатством, а такими моральними якостями, як сміливість, мужність, чванливість, жорстокість, жадібність, ледарство.

Іноді батьки вважають, що казки слід читати дитині лише до п’яти років. Така думка є помилковою. І для старшої дитини казка залишається цінним засобом виховання та прилучення до книги.

Дитинні властиво те, що вона завжди пригне не тільки слухати, але й бачити те, про що читають. Книга стає доступнішою, зрозумілішою, ближчою дитині, коли малюк знайомиться з її ілюстраціями. Якщо малюк досягає граничного злиття з текстом, то сюжет немов би оживає і змушує малюка з напруженою увагою стежити за розвитком подій.

Звичайно, під час читання часто ставить запитання. Це значить, що вона потребує вашої уваги. То ж запасіться терпінням і знаходьте час, щоб відповісти не те, що цікавить малюка.

Ніколи не поспішайте рід час читання. Час від часу корисно уповільнювати темп, щоб зосередити увагу дитини на тих чи інших подіях, деталях, особливостях характеру героїв тощо. Якщо у вас не вистачає часу для читання, краще вибрати для цього більш короткий текст.

Дуже важливо, щоб у дітей змалечку виховувалося дбайливе та бережне ставлення до книги, щоб дитина слідкувала за порядком в книжковому куточку, не забувала підклеювати пошкоджені сторінки. Велику роль відіграє в цьому ставлення батьків до книг.

У деяких сім’ях стало доброю традицією зберігати дитячі книги, які полюбилися батькам чи навіть дідусям і бабусям. Життя у цих книжок довге: малюк знає, що їх читала мама, тато, а тепер вони стали його друзями. Така родинна традиція не тільки виховує у дітей дбайливе ставлення до книги, але й зміцнює в неї чуттєві зв’язки.

/Files/images/7100.gif

Кiлькiсть переглядiв: 28

Коментарi