Заняття з елементами тренінгу з вихователями

на тему: «Яким повинен бути першокласник»

Мета:

- Ознайомити педагогів з актуальністю питання наступності дошкільної та початкової ланок освіти.

- Оптимізувати знання педагогів з проблеми підготовки дитини до навчання в школі наголошуючи на психологічному аспекті питання.

- Продемонструвати практичні форми і методи роботи педагога ДНЗ по підготовці дітей до школи.

Кількість учасників: 12 чоловік.

Обладнання: комп’ютер,аркуші паперу А4,клей, інтерактивна дошка,м’яч

Тривалість: 45 хвилин

Структура заняття:

Вид роботи

Орієнтовна тривалість

(хв.)

Ресурсне забезпечення

1.

Організаційний момент

1.1.

Привітання

2 хв.

1.2.

Очікування

3 хв.

Аркуші паперу, ручки.

2.

Оптимізація теоретичних знань

2.1.

Інформаційне повідомлення

5 хв.

Комп’ютер

3.

Практичні форми і методи роботи з дітьми

3.1.

Вправа «Якості»

10 -15 хв.

Аркуші паперу А4,клей, Інтерактивна дошка

3.2.

Вправа «Будь уважний»

3 хв.

3.3.

Вправа «Калейдоскоп слів»

5 хв.

М’яч

3.4.

Вправа «Емоції»

7 хв.

3.5.

Проект «Портрет дитини старшого дошкільного віку».

15 хв.

Ватман, фломастери, олівці.

4.

Рефлексія

5 хв.

Аркуші паперу, ручки.

Хід заняття

1.1. Привітання.

Психолог. Сьогодні ми зібралися, щоб обговорити питання, яке хвилює нас усіх: «Яким повинен бути першокласник»?Оскільки підготовка дітей до школи у дитячому навчальному закладі суттєво впливає на подальше шкільне життя дитини. Результат роботи ДНЗ – швидка адаптація дитини в першому класі.

1.2.Очікування.

Напишіть будь ласка, на листочках що ви очікуєте від цього заняття?

2.1.Інформаційне повідомлення .

Досвід переконує, що поняття «готовність дитини до школи » більшість розуміють надто звужено, спрощено, вважаючи головним вміння читати та лічити. Однак цього мало. Спираючись на дані психологічних та педагогічних досліджень, графічно можна представити найважливіші сфери розвитку дитини, які в майбутньому мають відігравати важливу роль в успішному навчанні. (Додаток 1)

Це соціальна сфера, фізіологічна, емоційно-вольова, інтелектуальна та мотиваційна сфери.

Детально зупинимося на кожній з них. (Використовується слайд-шоу.

(Додаток 2)).

3.1.Вправа «Якості».

Мета: визначити, які якості, нам, педагогам потрібно розвивати у дітей.

Психолог ділить учасників на 4 групи. Кожна з них отримує аркуш на якому написана одна з сфер:

· Соціальна сфера

· Емоційно - вольова сфера

· Мотиваційна сфера

· Інтелектуальна сфера

Учасники отримують перелік якостей (раніше підготовлених психологом). Дає завдання : вибрати ті якості, які нам потрібно розвивати у дітей відповідно тій сфері, яку отримала кожна група.

(Додаток 3)

По закінченню представник з кожної групи вішає свої напрацювання на інтерактивну дошку, та презентує роботу.

Психолог зачитує вірні твердження. (Додаток 4)

Психолог. А зараз ми проведемо декілька вправ, на розвиток інтелектуальної сфери, які ви можете використовувати на заняттях з дітьми старшого дошкільного віку.

3.2. Вправа «Будь уважний»
Мета:розвиток уваги та саморегуляції дитини.

Психолог.
За моєю вказівкою вам потрібно виконати наступні дії:

1. Підняти ліву руку вгору, а правою торкнутися до носа.

2. Правою рукою торкнутися до лівого вуха.

3. Підняти ліву ногу, а праву руку витягнути вбік.

4. Лівою рукою показати на праве око.

Чи сподобалася вам вправа? Що ви відчували?

3.3. Вправа «Калейдоскоп слів»

Мета:розвиток уваги, швидкості мислення, мови у дітей.

Психолог. Пропоную вам стати в коло.
Я буду кидати вам м'яча, вимовляючи неузгоджені слова. Піймавши, вам потрібно скласти висловлювання із цих слів і повернути мені м’яч.
Варіанти неузгоджених слів:
«собака— гуляти»; «дерево— рости»; «дощ— лити»; «сонце — світити»; «кішка — дряпати»; «ніж — різати»; «бу­динок — будувати»; «лікар — лікувати»; «футболісти — грати»; «учень — відповідати»; «телефон — дзвонити»; «телевізор — показувати»; «дівчинка — плакати»; «трава — зеленіти»; «книжка — читати»; «перукар — стригти»; «голова — боліти»; «мишка — шарудіти»; «олівець — точити»; «фарби — малювати»; «кришталь — розбити»; «м'яч — упус­тити».

Чи важко було виконувати вправу ? Що сподобалася вам найбільше?

3.4. Вправа «Емоції»

Мета: навчати способам саморегуляції, показати як можна зняти психоемоційне напруження у дітей.

Інструкція: Поряд з тим, як розвивати мислення, увагу, пам'ять, дітям необхідно вчитися контролювати свій емоційний стан. Пропоную вам спробувати відчути на собі терапевтичний вплив способів саморегуляції. Уявіть, що ви майбутні школярі. Спробуйте відтворити наступні ситуації.

1. "Якщо ти відчуєш, що почав хвилюватись і хочеться когось вдарити, існує досить простий спосіб доведення собі своєї сили: обхопити долонями лікті і сильно притиснути руку до грудей. Це поза витриманої людини, тобто людина бере себе в руки";

2. "Спробуй сильно-сильно надавити п’ятками на підлогу, руки затисни в кулаки, і зчепи зуби. Ти могутнє дерево, в тебе сильні корені, і ніякий вітер тебе не зламає. Це поза впевненої в собі людини.";

3. "Якщо ви втомилися у школі на уроці, то на перерві необхідно встати, розвести широко ноги, зігнути їх трошки в колінах, зігнути тіло і вільно опустити руки, випрямити пальці, нахилити голову до грудей, трошки відкрити рот. Легенько похитатися з боку вбік, вперед, назад. Потім різко труснути головою, руками, ногами, тілом. Ти витрусив всю свою втому, але ще трошки залишилось, спробуй ще раз.";

4. "Коли ти дуже втомився, тобі важко, хочеться лягти, але потрібно ще працювати, необхідно "скинути гору з плечей". Треба встати широко розвести ноги, підняти плечі вгору, відвести назад і різко опустити. Зробіть цю вправу 5-6 разів і втома мине".

Як ви себе зараз почуваєте? Чи сподобалася вам вправа?

3.5.Проект «Портрет дитини старшого дошкільного віку».

Мета: систематизувати знання, уміння та навички стосовно підготовки дітей до навчання в школі.

Пропоную поділитися на 2 групи. Перша группа буде називатися «діти», друга - «6-річки».

Створіть «портрет дитини старшого дошкільного віку». Перша група створює «портрет» дитини, яку ми бачимо на початку старшого дошкільного періоду, друга — «портрет» дитини, яка закінчує дитячий садок.

По закінченню презентація проектів.
4.Рефлексія
Чи справдилися ваші очікування? Що ви хотіли б змінити чи додати до заняття? Напишіть будь ласка на листочках.

Кiлькiсть переглядiв: 30

Коментарi

  • Jamisonaddep

    2018-01-31 10:52:30

    Shops that require protection for high risk goods held on the premises will usually need to declare the total values of each stock item. High risk shop stock and goods are those that attract thieves and are expensive to replace. Examples of high risk stock items are electronic equipment, cigarettes, and tobacco, designer clothing, computers and digital equipment, software, computer games and consoles, drugs pharmacy and medicines, watches and jewellery, mobile phones and radios, photographic equipment, power tools, TVs, DVDs, CDs and Wines and Spirits...